Erasmus + Ολοκλήρωση Προγράμματος

Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?Erasmus+?, που απευθυνόμενο σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προάγει από τον καιρό εδραίωσης του τη διά βίου μάθηση, τη διακρατική συνεργασία και την αναβάθμιση της κοινωνίας διαπλάθοντας νέους με ευρεία αντίληψη και διεθνή εμπειρία.

Το 1ο ΕΠΑΛ Ελασσόνας  ξεκίνησε την τρέχουσα χρονιά την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος ERASMUS+  ΚΑ1 με τίτλο «Επαγγελματική ανάπτυξη των μαθητών του ΕΠΑΛ Ελασσόνας».

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν (39) μαθητές και (6) συνοδοί καθηγητές από την παρακάτω ειδικότητες:

α) Τεχνικός Οχημάτων

β) Βοηθός Νοσηλευτή

γ) Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρία να γνωρίσουν και να δουν νέες τεχνικές ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στις  ειδικότητές  τους διάρκειας 15 ημερών στην περιοχή Povoa de Varzim της Πορτογαλίας.

Το πρόγραμμα κατάρτισης σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες των συμμετεχόντων με στόχο να λάβουν τις εξειδικευμένες γνώσεις ώστε σε συνδυασμό με τις προσλαμβανόμενες πρακτικές δεξιότητες και στάσεις που απαιτούνται από την ειδικότητά τους, να καταστούν ανταγωνιστικοί και ικανοί να διεκδικήσουν και να πετύχουν την ένταξή τους στην αγορά εργασίας αποκτώντας μια πρώτη εργασιακή εμπειρία πάνω στην ειδικότητά τους σε μια ευρωπαϊκή πόλη και σε ευρωπαϊκά εργασιακά περιβάλλοντα.

Στο πλαίσιο σχεδίου προσδοκούμε την επίτευξη πολλαπλασιαστικών αποτελεσμάτων και οφελών, τόσο για τους συμμετέχοντες, όσο και για τους εμπλεκόμενους φορείς του εξωτερικού. Το γεγονός αυτό προσδίδει προστιθέμενη αξία στην πρόταση συμβάλλοντας:

  • στην ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής διάστασης όσον αφορά την επαγγελματική κατάρτιση και τον επαγγελματικό προσανατολισμό,
  • στη διάδοση της σημασίας των προγραμμάτων κινητικότητας
  • στη μεταφορά της Ευρωπαϊκής κουλτούρας στη χώρα αποστολής
  • στην πιστοποίηση γνώσεων με το Europass mobility και δημιουργία ευρωπαϊκού Βιογραφικού σημειώματος
  • στη δημιουργία ενός δικτύου για την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ ιδρυμάτων επαγγελματικής κατάρτισης και επιχειρήσεων.

Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο σχέδιο κινητικότητας συντελεί στο να αποκομίσουν οι δικαιούχοι πολύτιμες εμπειρίες και σημαντικά εφόδια , ώστε να επιτευχθούν οι παρακάτω ειδικοί στόχοι:

Για τους συμμετέχοντες της ειδικότητας της ζωικής παραγωγής:

  • να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη συνέργεια βιώσιμης κτηνοτροφίας και αειφόρου ανάπτυξης
  • να βελτιώσουν τη διάθεση των τοπικών κτηνοτροφικών προϊόντων
  • να γνωρίσουν τους τρόπους και τις διαδικασίες ώστε οι τομείς της κτηνοτροφίας και της γεωργίας να δράσουν συνεργατικά, ενισχύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ορεινής περιοχής που προέρχονται και διαμένουν προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Για τους συμμετέχοντες της ειδικότητας της νοσηλευτικής:

  • να παρακολουθήσουν εξατομικευμένα προγράμματα παροχής υπηρεσιών στον ασθενή τα οποία θα συμβάλουν στην μετέπειτα εργασιακή τους σταδιοδρομία και συνεργασία με τους παρόχους του κλάδου υγείας
  • να βελτιώσουν τις γνώσεις τους ως προς στη διασφάλιση ειδικών προϋποθέσεων της υγιεινής και ασφάλειας
  • να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τη διαχείριση, επικοινωνία και υποστήριξη με τον ασθενή

Για τους συμμετέχοντες της ειδικότητας του Τεχνικού οχημάτων:

  • να γνωρίσουν καινοτόμες πρακτικές και προσεγγίσεις αποκτώντας μια άλλη δυναμική και προοπτική στην εργασιακή τους εξέλιξη
  • να γνωρίσουν νέα περιβάλλοντα μάθησης και εκπαίδευσης σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον για το ?επιχειρείν?
  • Μετά τη λήξη των κύριων δραστηριοτήτων υλοποίησης της κινητικότητας, αναμένεται η εκπαιδευτική ?ενδυνάμωση? για όλους τους συμμετέχοντες και ειδικότερα
  • να επιτευχθεί η προσωπική τους εξέλιξη και η ένταξη τους με αξιώσεις στην ελληνική αλλά και στην Ευρωπαϊκή αγορά εργασίας
  • να γνωρίσουν την ευρωπαϊκή συνεργασία και έτσι ώστε αυτή να αποτελέσει μοχλό βελτίωσης και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση
  • να βελτιώσουν τις γλωσσικές δεξιότητες στα Αγγλικά και να εξοικειωθούν με την τεχνική.

Τέτοιου είδους ευρωπαϊκά προγράμματα σχεδιάστηκαν για να ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Αποτελούν δε μία μοναδική ευκαιρία να έρθει ο μαθητής σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και έθνη. Γι? αυτό είναι δείγμα πολιτισμού να δοθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε αυτά.